RANGKAIAN syarikat pemasaran global iaitu GCOOP yang ditubuhkan pada Julai 2015 oleh pengerusinya, Seo Jeong Hun, kini telah bertapak di Malaysia dan bakal menawarkan satu peluang ekonomi baharu kepada rakyat negara ini.
Jom daftar sekarang sempena promosi prapembukaan pada 20 Julai 2022 (Rabu) dan nikmati perjalanan percuma ke Korea Selatan bagi yang mencapai tahap Saphire.
Sila layari laman web GCOOP untuk pendaftaran ahli di My.gcoop.com dan sebarang maklumat lanjut boleh hubungi di [email protected] atau alamat GCOOP Malaysia Sdn. Bhd., No.10-16, Block E, Plaza Mont Kiara, Jalan Kiara 2, 50480 Kuala Lumpur.
Syarikat itu berada di kedudukan ketujuh dalam 2,300 syarikat terkemuka dunia yang diperakui oleh B-Corp iaitu badan pensijilan persendirian terhadap syarikat yang mencatatkan keuntungan tanpa mengabaikan prestasi sosial dan alam sekitar.
GCOOP mempunyai sistem sehenti untuk penyelidikan, pembuatan, pengeluaran dan pengedaran serta menjual lebih 100 jenis produk seperti kosmetik, makanan tambahan dan bekalan isi rumah.
Berpegang kepada falsafah maju bersama komuniti sekitarnya, GCOOP menerajui budaya pemasaran rangkaian yang sihat dan beretika di Korea.
Selain itu, ia juga menyediakan model perniagaan yang kukuh untuk membantu menjana peluang kewangan adalah sama pentingnya.
GCOOP diasaskan untuk mencipta nilai sosial, peluang kewangan dan budaya pengedaran yang sihat. Ia boleh membantu menyelesaikan isu sosial dan defisit melalui perniagaan.
Syarikat ini berusaha, bukan sahaja untuk meningkatkan kebanggaan dan harga diri industri pemasaran rangkaian, tetapi juga untuk menyebarkan dan mewujudkan budaya pengedaran yang sihat dan beretika.
Matlamat utama GCOOP adalah menggunakan perniagaan sebagai alat membantu komuniti berkembang bagi mencipta makna dan nilai yang lebih besar.
Produk keluaran syarikat ini diiktiraf di seluruh dunia kerana sentiasa berusaha untuk menyediakan kepada kualiti, pengalaman dan harga yang terbaik daripada yang terbaik.
Daripada potensi perniagaan yang dibangunkan oleh GCOOP mereka berkongsi peluang itu dengan orang lain supaya dapat merasai pengalaman bersama pertumbuhan antara individu dan masyarakat secara keseluruhan.
Ini kerana, GCOOP percaya perniagaan boleh digunakan sebagai sumber untuk menyediakan penyelesaian kepada masalah sosial.
GCOOP mahu muncul sebagai syarikat yang bukan sahaja dihormati dalam industri, tetapi juga menggalakkan orang lain untuk turut serta dalam misi mempromosikan budaya pemasaran rangkain yang sihat dan bertanggungjawab.
Menerajui inovasi industri perniagaan pelbagai peringkat, GCOOP kini telah berkembang ke seluruh dunia terutama di Amerika Syarikat, Taiwan dan Asia Tenggara.
Syarikat itu kini bertapak di Malaysia dengan menawarkan lebih 100 produk yang dibangun menggunakan teknologi terkini. Ia termasuk produk kosmetik, pemakanan dan produk harian untuk rumah, produk penjagaan kulit dan suplemen pemakanan.
Produknya cukup berkualiti kerana dihasilkan menggunakan teknologi berpaten eksklusif General Bio.
Harga yang ditawarkan pula berpatutan kerana kaedah pengilangan sehentinya iaitu daripada sumber bahan, kepada pengeluaran dan pengedaran segala-galanya berlaku dalam General Bio dan Sistem Sehenti GCOOP.
Melalui sistem ini GCOOP dapat menawarkan harga yang berpatutan untuk semua produk yang dihasilkan.
Selain itu semua produk GCOOP mempunyai kadar kebolehpasaran yang tinggi kerana semuanya melalui proses penyelidikan pasaran yang meluas.
Hasilnya mereka memahami keperluan setiap ahli dan pengguna bagi menghasilkan produk yang berkualiti untuk bersaing di pasaran.
Produk-produk GCOOP bukan sahaja membantu pengguna kekal sihat, tetapi juga dapat menjana pendapatan tambahan.
Ini merupakan peluang untuk rakyat Malaysia untuk sama-sama menjadi sebahagian daripada keluarga antarabangsa GCOOP dan pada sama membantu mengubah kehidupan bukan sahaja diri sendiri tetapi juga masyarakat.
Semua produk GCOOP adalah mesra alam dan tidak beracun kerana menggunakan bahan semula jadi yang berkualiti tinggi.
Selain ia mempunyai pasukan penyelidikan dan pembangunan (R&D) yang hebat bagi membolehkan pengguna menikmati produk yang sangat baik dengan harga berpatutan.
Syarikat ini mempunyai keupayaan R&D yang cemerlang dan teknologi serta inovasi yang dikenal pasti dan diperakui untuk pertumbuhan kualitatif teknologi perindustrian. Hanya 35 daripada lebih 40,000 syarikat R&D gabungan telah dipilih Syarikat Perwakilan Bioteknologi.
Selain itu, ia juga mendapat pensijilan amalan pengilangan baik (GMP) dan Pengilangan Kosmetik Baik. Ini adalah jaminan mereka tidak menghasilkan produk yang boleh merisikokan keselamatan pengguna.
Setiap produk dihasilkan melalui pengurusan yang sistematik untuk memastikan semua prosedur itu dipatuhi secara konsisten pada setiap langkah dalam proses pembuatan.
Pengilangan Baik Kosmetik adalah sistem untuk memastikan produk kosmetik dihasilkan dan dikawal secara konsisten mengikut piawaian kualiti.
Ia untuk memastikan proses pembuatan dan pembekalan berkualiti tinggi. Pengurusan dilakukan secara sistemik untuk memastikan semua kakitangan, kemudahan, peralatan, bahan mentah, produk separuh siap, dan lain-lain memenuhi piawaian yang ditetapkan.
Satu lagi faktor penting ialah GCOOP turut diiktiraf melalui Pensijilan Perusahaan Sosial kerana menggalakkan amalan perniagaan yang beretika, menyediakan pekerjaan yang mampan, menghidupkan semula ekonomi tempatan dan perluasan perkhidmatan sosial.
GCOOP juga mendapat piawaian gred hijau oleh Environmental Working Group (EWG) kerana menggunakan bahan mentah yang selamat untuk manusia dan alam sekitar.
EWG ialah organisasi penyelidikan alam sekitar Amerika Syarikat yang menilai keselamatan komponen produk dan menggredkan sesuatu produk.
Terdapat 10 gred kesemuanya dan gred yang lebih kecil bermaksud produk yang lebih selamat. – RELEVAN